De tickets zijn geboekt!

21 oktober 2010 - Middelharnis, Nederland

Hallo allemaal en welkom op mijn reislog!

Voor sommigen van jullie was het al een tijdje bekend dat ik graag wilde gaan reizen zodra ik klaar was met mijn studie. We zullen maar zeggen dat ik zo lang over mijn studie deed om te sparen… ;)

Toen ik eenmaal afstudeerde kwam het moment om een keuze te gaan maken, Afrika of Azië. Wie Marjolein(http://marjoleinvandam.reislogger.nl/) en mij kent weet dat we goed dingen kunnen uitstellen, en zo ook de beslissing naar welk continent we zouden gaan. Uiteindelijk hebben we voor Azië gekozen, en bedacht wat we daar allemaal zouden willen zien. Om er vervolgens achter te komen dat het daar achterlijk groot is, en dat alle landen in 1 reis bezoeken niet in mijn budget ligt. Vandaar dat we uiteindelijk zijn uitgekomen op (voorlopig) drie landen: Nepal, India en China!

Voor je het weet gaat de tijd dan heel hard. En je merkt dat het toch "écht" is wanneer je het aan iedereen vertelt, en als je ineens in een stoel 5 prikken tegelijk krijgt omdat je nog ‘maar’ 6 maanden hebt. In die korte tijd hebben we gezocht naar een mooi project om ook iets te kunnen betekenen voor de mensen daar, moesten we verzekeringen regelen, uitzoeken waar de visa gehaald moeten worden, etc.

En dan moesten we tussendoor  ook nog een week naar Londen voor een concert.. Héél vervelend :D

Hierna weer keihard aan de slag; mijn tweede serie inentingen ontvangen en uiteindelijk hebben we ook een vrijwilligersproject gevonden waar we beide aan de slag kunnen gaan. Een weeshuis en een school in Pokhara, Nepal. Wij vertrekken hier naartoe op dinsdag 8 februari. Omdat het schoolsysteem niet erg gestructureerd is in deze gebieden kunnen we veel doen. Sportlessen geven, Engelse lessen verzorgen; alles kan. Ook willen we graag helpen met het weeshuis en/of de school opknappen. Om dit allemaal zo succesvol mogelijk te kunnen aanpakken willen we de resterende 3 maanden in Nederland gebruiken om wat geld op te halen zodat we daar de spullen kunnen kopen die de kinderen daar zo goed kunnen gebruiken. Hierbij is uiteraard alle hulp welkom!

Na ons vrijwilligerswerk in Nepal gaan we verder met reizen, maar die plannen komen later nog! Als je van al onze plannen, reisverhalen, foto's, etc. op de hoogte wenst te blijven kun je je aanmelden voor email notificaties. Uiteraard zou ik het leuk vinden als je dan af en toe een berichtje achterlaat!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjolein:
    22 oktober 2010
    Dannyyyyyyy!!!
    Wat toevallig... ik ga ook naar Nepal, China en India :)
    X
  2. Femke:
    1 november 2010
    Nou, ik heb me aangemeld hoor!:D
  3. Bastian:
    1 november 2010
    Kun je niet een dag wachten met reizen, nu kun je niet op mijn verjaardag komen :( haha!
    Ik spreek je vast nog wel een keer voordat je gaat reizen, maar in ieder geval al heel veel plezier met de voorbereiding.
    Groetjes,
    Bastian
  4. ria:
    1 november 2010
    wat geweldig dat jullie dat doen ....
    zal jullie zeker volgen ....
    xxx ria
  5. m'loes:
    Mooi man!
  6. Jacqueline:
    2 november 2010
    WOW! Ik was al een soort van jaloers toen jullie deze zomer jullie plannen vertelden....en dat gevoel is nog steeds zo! Hahaha! Echt super dat jullie dit gaan doen!
    Ik heb me aangemeld en ga je zeker volgen!
    Alvast veel voorbereidingsplezier!
    Groetjes, Jacq.
    XX
  7. diana:
    3 november 2010
    leuk,leuk,leuk. ga jullie in de gaten houden!