Voorbereidingen

9 december 2010 - Middelharnis, Nederland

Het gaat hard! Inmiddels is het 9 december en zijn we minder dan twee maanden verwijderd van onze vlucht naar Kathmandu. Zoals op op deze site op de kaart te zien is reizen we van Amsterdam via Londen en Delhi naar Kathmandu, waar we zullen worden opgepikt door Mahendra, die ons meeneemt naar een mooi hotelletje om ons te laten acclimatiseren. Hier de website van het hotel:

www.hotelgreatwallnepal.com                                                                                                            Marjolein d'r eerste reactie: Wat leuk! Mooie locatie!
Mijn eerste reactie: Ik zie nergens iets over internet staan!

Maar uiteraard zijn we er erg blij mee. Na 2 nachtjes daar te slapen gaan we zelf Kathmandu in om alles te bekijken, en na een kleine week zullen we verder reizen om uiteindelijk aan te komen in Pokhara, waar we door Binod zullen worden opgehaald, die ons zal rondleiden op de school en in het weeshuis.

In Nederland zijn we al flink op weg met de voorbereidingen. Zo hebben we beide al onze inentingen gehaald en zijn we bezig om geld op te halen dat we daar kunnen gebruiken. Hoe meer geld we kunnen ophalen, hoe meer we daar kunnen betekenen. En daar krijgen we ook hulp bij!                                                                                                                                                               Zo doneert de Albert Heijn van Sommelsdijk de statiegeldton van december aan ons, en houdt de basisschool "Het Startblok" in Oude Tonge een kerstmarkt op 16 december, waarbij de opbrengsten aan ons worden gedoneerd. Ook doneren sporters bij Sportievia geld aan ons! Daarnaast zijn we nog met een aantal andere dingetjes bezig, die genoemd worden zodra die gaan lopen :D Als iemand nog ideeën heeft? Ze zijn welkom!

We hebben het dus erg druk deze tijden, zeker met ook nog eens Sinterklaas en kerst erbij, de 8e van februari die steeds dichterbij komt... Maar we weten waar we het voor doen! De andere kant van de wereld wacht op ons!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. gertjan van dokkum:
    21 januari 2011
    Hoi Danny,
    Goed initiatief, ik hoop dat jullie een 'super-ervaring' hebben.
    Bij terugkomst nog een keer langskomen op fsh?
    succes,
    Gertjan van Dokkum
  2. Paul:
    29 januari 2011
    Hee Danny,

Heel veel plezier, geniet ervan man!
    Ik ben ook samen een half jaar geweest, op reis. Hoe lang blijven jullie? Geef je nu les? Grtz